lauantai 15. heinäkuuta 2017

Lisää vain Katto Kassinen

Tehän tiedätte viehtymykseni kattomaisemiin? Siksi aina välillä on päästävä yläilmoihin kuvailemaan kattoelämää, tällä kertaa Helsingin kattojen ylle. Nämä tähän postaukseen päätyneet kattomaisemat on kuvattu hotelli Tornin Ateljeebarin näköalavessan ikkunan läpi, koska eikö totta että ikkunalasi tuo niihin juuri sopivasti satumaista tunnelmaa? Kuvitelkaapa tuonne jonnekin Katto Kassisen asumus ja herra itse patsastelemaan sinne mökkinsä edustalle! Oijoi, Katto Kassinen lukeutuu ehdottomasti mun lempisatuihin. Ihan hulvaton tyyppi!

 Vanhojen kirjojen tuoksu... Kävin Hagelstamin Kirjakaupassa etsimässä vanhoja kasviaiheisia kuvia ja löytyihän niitä. Yhden jopa raaskin ostaa.

 Tämä pätee varmasti myös Katto Kassiseen. Tiedä sitten kumpaan suuntaan...


 Olisipa muuten ihanaa asua joskus tuollaisen talon kattohuoneistossa! Lisätään vanhuuden haaveita -listaan... Kai teiltäkin löytyy sellainen?

12 kommenttia:

  1. Samaa ajattelin minkin, saisipa joskus asua tuollaisessa vanhassa talossa...kattojen rajassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aina pitää haaveilla ja antaa niille mahdollisuus toteutua... :)

      Poista
  2. Kauniita kattonäkymiä olet kuvannut 😊 Mutta mun täytyy kyllä tunnustaa, että pelkäsin Katto Kassista lapsena. Ja ehkä vähän vieläkin😳

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kuullut jonkun muunkin pelkäävän Katto Kassista. Itse en lapsuudesta muista, mitä kirjoista silloin ajattelin, mutta näin aikuisena ne kyllä naurattavat. :D

      Poista
  3. Ihanat kuvat. Keväällä, kun olin Tukholmassa, oli meidän hotellin ikkunasta tuollaiset näkymät. Tykkään. Minulle tuli myös Katto-Kassinen mieleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Satu! Mä aina toivon, että hotellihuoneesta olisi upeat kattonäkymät, mutta ei ole vielä koskaan ollut. Täytyy jatkaa matkustelua... ;)

      Poista
  4. Ihanat kattokassismaisemat, mulla lähtee aina mielikuvitus laukkaamaan tällaisista kuvista ^^

    VastaaPoista
  5. Joo, minun haave on kattohuoneisto... Turussa. :)
    Kaupunkikeskustojen parhaita asioita ovat kirjakaupat ja kukkakaupat, eikö vain?
    Upeita kuvia!

    VastaaPoista